dni do wakacji!

1. Co dziecko powinno zabrać ze sobą na kolonię?
Przedstawiamy listę rzeczy, które stanowią podstawowy zestaw uczestnika podczas kolonii wakacyjnej.


- Skarpetki (minimum 10 par)
- Bielizna
- T-shirty
- Gruba, ciepła bluza/polar
- Dresy
- Spodnie typu dżins min. 1 para
- Strój kąpielowy, klapki, ręcznik plażowy
- Ręcznik kąpielowy min. 2 sztuki
- Czapka z daszkiem chroniąca przed promieniami słonecznymi
- Sportowe obuwie
- Obuwie za kostkę
- Piżama
- Krem z filtrem UV
- Kosmetyki typu: mydło, szampon, pasta do zębów
- Środki owadobójcze na komary
- Lekarstwa które przyjmuje uczestnik (obowiązek poinformowania opiekunów o przyjmowaniu leków)
2. Czy na terenie ośrodka znajduje się zasięg telefonii komórkowej?
Tak, na terenie ośrodka nie ma najmniejszego problemu jeśli chodzi o zasięg telefonii komórkowej. Każdy z uczestników ma prawo do posiadania telefonu komórkowego. W przypadku problemów z kontaktem z synem/córką istnieje możliwość osobistego kontaktu z opiekunem syna/córki bądź bezpośrednio z kierownikiem obozu.
Numer telefonu opiekuna można znaleźć w zakładce „Nasza Kadra”.
3. Jak wygląda sytuacja z domkiem, a jak sytuacja z pawilonem?
Uczestnicy są zakwaterowani w domkach 4-5 osobowych. Domek składa się z dwóch części. W jednej części znajduje się do 2-3 łóżek, natomiast w drugiej części do 2 łóżek. Wybór części należy do uczestników. Istnieje możliwość wcześniejszej rezerwacji (na prośbę rodzica/ów) miejsca, w którym dziecko chciałoby się znajdować. Każdy domek posiada swoją własną łazienkę.

Dzieci w domkach oraz w pawilonach śpią w podziale na chłopców i dziewczynki.
4. Czy uczestnicy mają zapewnioną opiekę medyczną?
Tak, w kadrze znajduje się ratownik medyczny, który będzie do dyspozycji naszych uczestników 24 godziny na dobę.
5. Czy można uczestnika odwiedzić podczas kolonii?
Tak, jak najbardziej istnieje taka możliwość. Natomiast przed spotkaniem należy poinformować opiekuna/kierownika o chęci spotkania bądź zabrania dziecka poza tereny ośrodka. W takim przypadku należy przekazać pismo kierownikowi kolonii, w którym opiekun prawny informuje o zabraniu uczestnika na określony czas poza teren ośrodka. W piśmie należy uwzględnić godzinę zabrania oraz przywiezienia dziecka oraz wykonać inne czynności które kierownik koloni nakaże rodzicom.
6. Czy na obozie obowiązuje plan wedle którego jest organizowany dzień?
Każdego dnia na obozie obowiązuje plan wedle którego organizujemy dzień. Plan jest dostępny dla każdego uczestnika i jest wywieszony w miejscu wyznaczonym przez opiekunów (najczęściej są to drzwi wejściowe stołówki).
Ramowy plan dnia można znaleźć również na naszej stronie w zakładce do tego przeznaczonej.
Każdy uczestnik posiada również swój własny plan obozu, na którym się znajduje.
7. Jak wygląda sytuacja z ubezpieczeniem uczestnika?
Każdy z uczestników zostaje ubezpieczony przed rozpoczęciem kolonii, i nie ma potrzeby dodatkowego ubezpieczania dziecka.
8. Czy uczestnik zapisując się na dany obóz może przywieźć swój własny sprzęt?
Tak, jest możliwość, aby uczestnik przywiózł ze sobą swój własny sprzęt. Wymagane jest natomiast poinformowanie wcześniej opiekuna bądź instruktora zajęć w celu sprawdzenia stanu technicznego przywiezionego przez uczestnika sprzętu. Instruktor ma prawo nie dopuszczenia do użytkowania ze sprzętu przywiezionego przez uczestnika, jeśli zagraża ona samemu właścicielowi bądź innym uczestnikom obozu.
Sprzęt sam w sobie my zapewniamy i nie ma potrzeby zabierania własnego.
9. Jak wygląda sytuacja związana z przechowywaniem gotówki przez uczestnika?
To już wedle własnego upodobania. Uczestnik może sam przechowywać swoją gotówkę, natomiast w razie obaw rodzic może przekazać część gotówki dziecka opiekunowi, który będzie na prośbę dziecka wydawał mu wyznaczoną ilość gotówki podczas wyjść na miasto itp.
10. Dziecko wybiera się na kolonię z kolegą/koleżanką. Czy jest możliwość zakwaterowania ich w jednym pomieszczeniu?
Tak oczywiście, jest taka możliwość. Wymaga to natomiast wcześniejszego, telefonicznego powiadomienia organizatora/kierownika obozu o takowej chęci. Nie poinformowanie organizatora może wiązać się z rozdzieleniem dzieci po różnych domkach. Trzeba również wziąć pod uwagę kwestię wiekową. Różnica wieku dzieci nie może być za duża, iż staramy się rozmieszczać dzieci wiekowo po domkach.
11. Kto odpowiada za wszelkie kradzieże bądź zagubione rzeczy dzieci?
Organizatorzy oraz opiekunowie/instruktorzy nie są odpowiedzialni za wszelkie kradzieże czy zagubione rzeczy, jeśli owa sytuacja wynikła z winy uczestnika. W zakresie odpowiedzialności uczestników jest zamykanie domków/pokojów kluczem, który otrzymują od razu po zakwaterowaniu w pomieszczeniu. Odradzamy zabierania ze sobą drogiego sprzętu elektronicznego na kolonię, większych sum pieniędzy itp.
12. Chcę odebrać dziecko wcześniej. Jak wygląda procedura szybszego odbioru dziecka z kolonii? Czy otrzymam zwrot kosztów?
Niestety nie jesteśmy w stanie zwrócić kosztów za niewykorzystane świadczenia usług. Jeśli opiekun prawny ma chęć szybszego odbioru dziecka, obowiązkowe jest wypisanie specjalnego oświadczenia (do nabycia u kierownika obozu) w którym opiekun prawny jest zobowiązany do przekazania w formie pisemnej szczegółowych danych na temat odbioru dziecka. Oświadczenie można wypełnić tuż przy odbiorze dziecka, zajmuje to do 15 minut.
13. Moje dziecko jest na specjalnej diecie, czy otrzyma przygotowane pod dietę dania?
Tak, jest taka możliwość natomiast obowiązkowe jest wcześniejsze powiadomienie organizatorów obozu o takiej sytuacji.
14. Czy dziecko może zostać wydalone z obozu za złe zachowanie?
Tak, ostateczną decyzję podejmują wszyscy opiekunowie na obozie. Główną zasadą podczas kolonii jest chęć odpoczynku oraz dobrej zabawy. Jeśli uczestnik utrudnia tą zabawę innym w sposób rażący, stosuje przemoc wobec innych dzieci na obozie, bądź nie przestrzega regulaminu tym samym go naruszając, może zostać skreślony z listy uczestników a odbiór dziecka odbywa się na koszt rodziców. Istnieje możliwość wcześniejszego ostrzeżenia bądź natychmiastowego skreślenia uczestnika. Wszystko zależy od powagi sytuacji.
15. Jak można skontaktować się z wychowawcą bądź kierownikiem obozu?
Kontakt możemy podać w każdej chwili podczas trwania obozu. Również kontakt jest dostępny na naszej stronie do każdego opiekuna z osobna. Zachęcamy do kontaktowania się z kadrą w przypadku jakichkolwiek niejasności.
16. Jak wygląda sytuacja ze zdjęciami z obozu?
Wszystkie zdjęcia będą na naszej stronie w galerii z podziałem na obóz/turnus. Zdjęcia na stronie pojawią się maksymalnie do 2 tygodni po zakończeniu turnusu na którym był uczestnik. Każdy uczestnik ma możliwość wykonania sobie prywatnej sesji zdjęciowej np. z quadów/paintballa/zajęć wodnych. Wystarczy poinformować o tym jednego z opiekunów. Zalecamy w takiej sytuacji zabrać ze sobą dysk nośny np. pendrive.
17. Dziecko zgubiło na obozie swoje rzeczy/ubrania. Co zrobić?
Po zakończonym turnusie panie sprzątające gromadzą pozostawione przez uczestników rzeczy w jednym miejscu, i przekazują je opiekunom obozu. W miarę możliwości jeśli odnajdzie się zagubiona rzecz, jesteśmy w stanie odesłać ją na koszt właściciela.
18. Do czego służą warunki uczestnictwa?
Zawierając umowę z ViaCamp s.c. na wypoczynek dziecka, akceptują państwo warunki uczestnictwa, które określają między innymi obowiązki oraz prawa stron. Opiekun prawny dziecka ma obowiązek dokładnie zapoznać się ze wszystkimi warunkami uczestnictwa. Warunki uczestnictwa można znaleźć na naszej stronie www.viacamp.pl. Istnieje również forma dokumentu do pobrania w zakładce "Dla Rodziców". Kolonie i obozy są zarejestrowanymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej placówkami oświatowymi znajdującymi się pod nadzorem uprawnionych wychowawców, w związku z czym uczestników obowiązują ogólnie przyjęte w placówkach szkolnych normy zachowania.
19. Jacy wychowawcy opiekują się dziećmi?
Na naszych obozach zatrudniamy tylko wykwalifikowaną oraz pozytywnie nastawioną do świata kadrę. Każdy z wychowawców oraz instruktorów posiada niezbędne oświadczenie o ukończeniu kursu na wychowawcę oraz opiekuna kolonijnego. Przede wszystkim stawiamy na bezpieczną zabawę. Trzymamy się zasady, według której uczestnik nie jest dla kadry, lecz kadra dla uczestnika. Opiekuni kolonijni bacznie czuwają nad bezpieczeństwem każdego z uczestników.
20. Złe samopoczucie uczestnika w środku nocy, co robić?
Na naszej kolonii stawiamy przede wszystkim na bezpieczeństwo. Istnieją również sytuacje, w których uczestnik może poczuć się słabo w środku nocy. Bez obaw! Nasza kadra jest do dyspozycji o każdej porze dnia jak i nocy. Każdy z uczestników ma prawo zapisać sobie numer telefonu komórkowego swojego wychowawcy. W przypadku złego samopoczucia, uczestnik śmiało może kontaktować się ze swoim wychowawcą o każdej porze. Pozwoli to zaoszczędzić zbędne minuty oraz podjąć odpowiednie działania.
21. Jak walczyć z kleszczami?
Jak wiadomo, Mazury choć piękne, posiadają swoje słabe strony. Jedną z nich jest walka z kleszczami. Podczas zajęć często udajemy się w teren, a więc trzeba się odpowiednio zabezpieczyć. Odpowiednie środki przeciwko kleszczom są niemalże obowiązkowe, jeśli mamy zamiar wysłać dziecko w teren Mazur. W przypadku wykrycia kleszcza należy bezzwłocznie zgłosić się do wychowawcy bądź pielęgniarki. Zostaną podjęte odpowiednie środki w celu wyeliminowania intruza.

Z doświadczenia naszej kadry możemy polecić niemalże niezawodne środki kleszczobójcze.
Są to spraye: ULTRATHON oraz Mugga Strong.
22. Czy otrzymam fakturę?
Tak, jest możliwość otrzymania faktury. Szczegółowe informacje na temat wystawienia faktury można znaleźć na stronie internetowej, w zakładce "Dla Rodziców - Faktura"
23. Jak zdobyć dofinansowanie na kolonię lub obóz ?
Wiele zakładów wymaga ukazania faktury wystawionej na rodzica ubiegającego się o dofinansowanie na kolonie z wpisanymi w treści informacjami jakiego obozu dotyczy faktura i danymi uczestnika.

Istnieje możliwość, iż zakład pracy poprosi również o dostarczenie potwierdzenia pobytu dziecka na kolonii/obozie. Na prośbę uczestnika wystawiamy takie zaświadczenia i odsyłamy razem z fakturą na wskazany email. Dane do faktury należy podać podczas rezerwacji kolonii.
24. Czy wszystkie obozy zgłaszane są do kuratorium oświaty?
Tak, wszystkie obozy są zgłoszone do kuratorium. Wszelkie informacje o numerze zgłoszenia mogą Państwo śledzić na naszej stronie w zakładce "Zgłoszenie do Kuratorium Oświaty"
25. Kiedy pojawią się dokładne informacje odnośnie transportu?
Wszystkie dokładne informacje na temat miejsca oraz godziny zbiórki do wyjazdu pojawią się w maju. W tym okresie będziemy mogli podać najbardziej dokładne informacje.
26. Czy dzieci otrzymują wodę do picia pomiędzy posiłkami?
Uczestnik może otrzymać wodę od wychowawców kolonijnych przez całą dobę.
27. Czy ośrodek wypoczynkowy, na którym odbywają się obozy młodzieżowe, jest bezpieczny?
Tak, ośrodek przede wszystkim jest ogrodzony. Osoby obce nie mają wstępu na ośrodek.
Ośrodek wypoczynkowy Bocianie Gniazdo, na którym organizowane są obozy młodzieżowe ViaCamp jest w pełni monitorowany oraz pilnowany przez stróżów całodobowo. Opiekunowie oraz wychowawcy również odbywają specjalne nocne obchody. Ośrodek jest w pełni oświetlony w każdym zakątku. Krótko mówiąc, bezpiecznie!
28. Czy obóz z psem wymaga dodatkowych dokumentów do dostarczenia?
Tak, obóz z psem wymaga dodatkowego kwestionariusza odnośnie informacji o naszym psiaku. Pomoże to przede wszystkim naszym instruktorom podczas podziału grup oraz prowadzenia zajęć. Kwestionariusz znajduje się na naszej stronie internetowej w zakładce dokumenty (dla rodziców). Wypełniony kwestionariusz należy odesłać na naszą skrzynkę pocztową.
Top